pátek 12. srpna 2016

O Motivaci



Motivace je to, co Vás žene vpřed, ať jdete kamkoli. Její nedostatek Vás nejen zastaví, ale často nepozorovaně tlačí vzad. Někdo má silný hnací motor sám v sobě, jiný potřebuje cukr a bič od druhých či jiné pohonné látky. Když dojdou, je zle.

I můj okamžik nastal. Ač hnána vlastním motorem, najednou se zjevuje Pochybnost a všechny otázky, které mi kladli jiní před odjezdem, si nyní kladu sama. Proč to dělám? Co si myslím, že tam najdu? Co tím chci dokázat? Myslím, že to něco vyřeší ? Že to něco v mém životě změní?
Otázky, na které stěží hledám odpověď. Něco nezdůvodníte ani sami sobě.

A tak si opakuji svou mantru „Jdu, protože Chci a Můžu“, s každým krokem, kdy je zle. V každý moment zabírá jiný z těch dvou důvodů, ale společně zabírají nejlíp.

Když je nejhůř a celý vnitřní motor vyhasne, naskočí překvapivě motivace vnější, o které si léta myslím, že na mě nefunguje. Přece se nevrátím domů s tím, že jsem to vzdala! Přece v tom nenechám M. samotnou, když mě na mé Cestě tak úžasně podporuje! Přece to nezabalím, když kolem mě vesele prochází desítky Poutníků o generaci dvě starší! Nenechám Pochybovače vyhrát! Přece se nevzdám! 

Nikdy se nevzdávejte, nikdy, nikdy, nikdy...opakuji si s Churchillem.

Ať už je Vaší motivací pro Camino de Santiago cokoli, ať je vnější nebo vnitřní, je důležité, že Vás žene vpřed. Nezastavujte!